Що робити, якщо у лікарні відмовляють у безоплатних послугах чи ліках

Попри воєнний стан в країні, Програма медичних гарантій (ПМГ) продовжує діяти.

Держава гарантує всім пацієнтам надання необхідної медичної допомоги та лікарських засобів, які передбачені Програмою, безоплатно.

ПМГ покриває всі основні види медичної допомоги: первинну, спеціалізовану, екстрену, паліативну допомогу та медичну реабілітацію, допомогу під час вагітності та пологах, допомогу новонародженим у складних неонатальних випадках, ранню діагностику онкології тощо.

Тобто консультації, обстеження, аналізи, госпіталізації та операції мають бути безоплатними.

Проте, якщо, зважаючи на війну, деякі лікарні перевантажені допомогою постраждалим, на місцевому рівні може бути ухвалене рішення про тимчасове ненадання планової допомоги.

Натомість пацієнт має право на безоплатну медичну допомогу у будь-якому іншому медзакладі, який може її надавати. При цьому місце реєстрації чи проживання не має значення.

Контакти найближчих закладів, які надають необхідні медичні послуги, можна дізнатись за номером 16-77.

Нагадуємо, що для пацієнта безоплатними є і ліки з Національного переліку лікарських засобів.

Перевірити наявність у медичному закладі препаратів з Нацпереліку можна на сайті eliky.in.ua та на сайтах місцевої влади в розділі охорони здоров'я або на сайті лікарні.

Якщо ви зіткнулися з ситуацією, коли у медзакладі вимагають гроші за послуги, що мають бути безоплатними, зверніться з офіційною скаргою до головного лікаря (медичного директора) закладу про неправомірні дії медика.

Якщо не вдається вирішити проблему на місцевому рівні, подайте скаргу в НСЗУ через контакт-центр або листом на поштову адресу: 04073, м. Київ, пр-т Степана Бандери, 19, або на електронну адресу info@nszu.gov.ua.

«Вісті»

Читайте також:

Українці можуть отримати безоплатну медичну консультацію по телефону

МОЗ закликає повідомляти про дітей, які зазнали травм під час війни