ДСТУ «Планування та проектування велосипедної інфраструктури» містять загальні положення про планування велоінфраструктури і розділи про її проектування на вулицях, дорогах і перехрестях населених пунктів, а також поза населеними пунктами і велодоріжок. Також у велоДСТУ є вимоги до конструкції та експлуатації велосипедної інфраструктури і велосипедних парковок.
Проект велосипедних ДСТУ має затвердити національний орган стандартизації — державне підприємство «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості».
Для чого велоДСТУ?
- ДСТУ закладають єдину методологічну основу для планування і проектування велосипедної інфраструктури. Це дасть змогу поліпшити безпеку велосипедистів в Україні завдяки проектуванню та будівництву уніфікованої велоінфраструктури.
- ДСТУ також сприятимуть розвантаженню доріг та вулиць, підвищенню безпеки дорожнього руху та зниженню негативного впливу автомобільного транспорту на довкілля (особливо у міських умовах).
- ДСТУ заповнять законодавчу білу пляму і допоможуть втілювати в життя розроблені плани веломереж у різних містах України.
«В Україні бракувало державних стандартів про те, як проектувати якісну, уніфіковану для усіх міст та безпечну велоінфрастурктуру, бо в українських містах постійно зростає увага до велотранспорту. При цьому без єдиних велоДСТУ кожне місто проектує її по-різному, а інженери-проектувальники доріг і представники органів місцевого самоврядування потребують інструмент для прийняття рішень. Цим інструментом стануть велосипедні держстандарти, які розробили на замовлення АВК», – пояснює координаторка проекту «Зелене світло для велоруху в громадах» Катерина Шульга.
Розроблення велоДСТУ вдалося замовити в межах проекту «Зелене світло для велоруху в громадах / Green Light for Cycling in Hromadas». Проект реалізує Асоціація велосипедистів Києва за підтримки Програми для України з розширення прав і можливостей на місцевому рівні, підзвітності та розвитку ULEAD з Європою / ULEAD with Europe, що спільно фінансується Європейським Союзом та його країнами-членами Данією, Естонією, Німеччиною, Польщею та Швецією.
Нагадаємо, 1 вересня 2018 року набули чинності нові державні будівельні норми (ДБН) «Вулиці та дороги населених пунктів», які містять норми щодо будівництва велоінфраструктури.
Повідомляє АВК