Пасажир має право ..., або послуги «Укрзалізниці» про які мало хто знає

Купуючи квиток на поїзд, ми не здогадуємося, що насправді включено в його ціну. А в касах, нам ніколи і не говорять про наші права. Отже, пропонуємо вам найцікавіше про права пасажирів.

Виїхати раніше

Якщо ви купили квиток на поїзд, але у вас змінилися плани, а в розкладі є інший потяг, який відправляється і прибуває в потрібне вам місто раніше, ви можете переоформити квиток і поїхати на ньому. Однак дана операція можлива тільки при наявності вільних місць в іншому поїзді. До того ж, якщо ви будете купувати квиток у вагон вищої категорії, то потрібно доплатити різницю, якщо ж нижчої, то навпаки - в касі вам зобов'язані видати різницю.

Сісти в поїзд без квитка

Якщо пасажир не встиг придбати квиток в касі, то з дозволу начальника поїзда, він може сісти в поїзд. При цьому посадка здійснюється тільки в штабний вагон, а квиток оформляється прямо в вагоні протягом години. Штрафи в подібних випадках не стягуються. Відзначимо, що ця норма застосовується лише у виняткових випадках, однак в Правилах пасажирських перевезень не зазначають, в яких саме.

«Безкоштовно» проїхатися в поїзді 4 години

Дуже часто пасажир приїжджає на вокзал не один, а в супроводі проводжаючих його родичів або друзів. Іноді трапляється, що в метушні квитки залишаються у кого-то з них, а пасажир дізнається про це після відправлення поїзда. У таких випадках проводжаючі, у яких залишився квиток, зобов'язані пред'явити його начальнику станції, який, в свою чергу, повідомить телеграмою начальника поїзда. На її підставі пасажиру оформляється проїзний документ. При цьому у пасажира є право їхати в поїзді без квитка до чотирьох годин з моменту відправлення. Передбачається, що цього часу достатньо, щоб залагодити всі питання.

Перервати поїздку на 10 днів

У пасажира є право перервати поїздку, зійшовши на проміжній станції, і продовжити поїздку протягом 10 днів. Правда, для реалізації такого права він повинен вжити ряд заходів. По-перше, на проміжній станції пасажир повинен протягом години після прибуття поїзда пред'явити свій проїзний документ черговому по вокзалу, начальнику станції або начальнику вокзалу, оскільки саме вони ставлять позначку «Зупинка з продовженням терміну дії квитка». По-друге, новий квиток оформляється на проміжній станції після пред'явлення медичної довідки з місця лікування або лікарняного листа.

Безкоштовно проїхатися в інше місто

Пасажир проспав або проґавив свою станцію. В такому випадку він може безкоштовно проїхати до наступної станції, повідомивши провідника про проїзд станції призначення. Провідник складає відповідний акт зі штампом начальника поїзда. Цей документ дає пасажиру можливість повернутися до станції призначення безкоштовно. Якщо такий акт не вдалося скласти, пасажир доїжджає на потрібну станцію за власні гроші, однак може зажадати повернення витрачених коштів, написавши заяву і надавши квиток від станції, на яку він потрапив випадково. Аналогічні правила діють і в тому випадку, якщо пасажир відстав від поїзда на проміжній станції.

Безкоштовний окріп

Чаювання є невід'ємним атрибутом подорожі в поїзді. Більшість пасажирів купує чай у провідника, деякі оплачують його ще в касі. Однак чай можна попити і безкоштовно, потрібно тільки захопити з собою заварку або чайні пакетики і чашку. А кип'ячену воду залізниця надає пасажирам безкоштовно, як би не хмурились провідники. Крім окропу, провідник зобов'язаний надати пасажиру в разі потреби медикаменти з аптечки вагона.

Їхати одному в цілому вагоні

Любителі незвичайних поїздок можуть замовити цілий вагон, в якому можна подорожувати компанією або одному. А можна замовити і цілий поїзд. Оплата такої послуги обмовляється в окремому договорі. Також в «Укрзалізниці» є комфортабельні вагони-салони, розраховані на 11 осіб. Замовити їх можна в Києві, Львові, Одесі, Харкові та Дніпропетровську.