Розібратися у ситуації допомогли у міському управлінні соціального захисту, де чітко пояснили наступне.
«Відповідно до постанови Кабінету міністрів України від 23 серпня 2016 р. №534, станом на 01 жовтня 2016 р. КП «Броваритепловодоенергія», ТОВ «Київоблгаз збут», ПАТ «Київобленерго», ТОВ «Житло уют сервіс» забезпечено повернення до державного бюджету коштів субсидій, що обраховувались на рахунках абонентів, які користувались субсидією на природний газ, централізоване опалення, електроенергію протягом опалювального періоду 2015–2016 років», – каже начальник управління Алла Петренко.
Вищезазначена постанова якраз і передбачає повернення сум субсидій, що не були використані абонентами впродовж опалювального періоду та залишились на рахунках абонентів станом на 01 травня 2016 року.
Це означає наступне: якщо розмір призначеної субсидії перевищив фактичну вартість послуги, то держава вимагає повернення різниці.
В управлінні соцзахисту вважають, що кошти має повертати підприємство, яке надає послугу, тобто «Тепломережа», «Київоблгаз збут», «Київобленерго» та «Житло уют сервіс».
А от фахівці КП «Броваритепловодоенергія» мають іншу думку.
«Це те ж саме, що ви приходите в магазин купувати хліб, вам дають його безкоштовно і ще 20 гривень доплачують. Ось ці надлишкові 20 гривень зараз і потрібно повернути», – яскраво ілюструє ситуацію начальник відділу збуту КП «Броваритепловодоенергія» Володимир Чипаченко.
Як виявилося, у Броварах є 3670 отримувачів субсидій, які б мали повернути тільки «Тепломережі» більше двох з половиною мільйонів гривень. Суми вказано від 50 копійок до понад 9 тисяч гривень.
Такі проблеми торкнулися тих, в кого або був борг на початок опалювального сезону, або вони не оплачували чи оплачували не у повному обсязі послугу з постачання гарячої води. Тому за рахунок надлишку субсидії за централізоване опалення зменшилась заборгованість, яка виникла на початок нинішнього опалювального сезону та зменшилась сума нарахування за послугу з постачання гарячої води.
За словами Володимира Чипаченко, власники особових рахунків були попереджені, на кожній квитанції було розміщено роз’яснення щодо повернення до бюджету невикористаної суми субсидії.
З будь-яких питань в «Тепломережі» готові спілкуватися по кожному окремому випадку, нікому не відмовлять. На майбутнє ж рекомендують звертати увагу на суму обов’язкового платежу та вчасно його оплачувати. Тоді при проведенні перерахунків неприємностей гарантовано не буде.
До речі, наявність даного боргу на призначення субсидії у подальшому не впливає, а виплату «надлишкової» суми готові реструктуризувати. Однак, особливо радіти не варто, адже заборгованість нікуди не дінеться і сплачувати хочеш-не хочеш доведеться. Якщо не цієї зими, то наступної весни, коли опалювальний сезон закінчиться.