Броварчани не розуміють, чого з них вимагають повернути субсидії

Розібратися у ситуації допомогли у міському управлінні соціального захисту, де чітко пояснили наступне.

«Відповідно до постанови Кабінету міністрів України від 23 серпня 2016 р. №534, станом на 01 жовтня 2016 р. КП «Броваритепловодоенергія», ТОВ «Київ­­облгаз збут», ПАТ «Київ­обл­енерго», ТОВ «Житло уют сервіс» забезпечено повернення до державного бюджету коштів субсидій, що обраховувались на рахунках абонентів, які користувались субсидією на природний газ, централізоване опалення, електроенергію протягом опалювального періо­ду 2015–2016 років», – каже начальник управління Алла Петренко.

Вищезазначена постанова якраз і передбачає повернення сум субсидій, що не були використані абонентами впродовж опалювального періоду та залишились на рахунках абонентів станом на 01 травня 2016 року.

Це означає наступне: якщо розмір призначеної субсидії перевищив фактичну вартість послуги, то держава вимагає повернення різниці.

В управлінні соцзахисту вважають, що кошти має повертати підприємство, яке надає послугу, тобто «Тепломережа», «Київоблгаз збут», «Київобленерго» та «Житло уют сервіс».

А от фахівці КП «Бровари­тепловодоенергія» мають іншу думку.

«Це те ж саме, що ви приходите в магазин купувати хліб, вам дають його безкоштовно і ще 20 гривень доплачують. Ось ці надлишкові 20 гривень зараз і потрібно повернути», – яскраво ілюструє ситуацію начальник відділу збуту КП «Бровари­тепловодоенергія» Володимир Чипаченко.

Як виявилося, у Броварах є 3670 отримувачів субсидій, які б мали повернути тільки «Тепломережі» більше двох з половиною мільйонів гривень. Суми вказано від 50 копійок до понад 9 тисяч гривень.

Такі проблеми торкнулися тих, в кого або був борг на початок опалювального сезону, або вони не оплачували чи оплачували не у повному обсязі послугу з постачання гарячої води. Тому за рахунок надлишку субсидії за централізоване опалення зменшилась заборгованість, яка виникла на початок нинішнього опалювального сезону та зменшилась сума нарахування за послугу з постачання гарячої води.

За словами Володимира Чипаченко, власники особових рахунків були попереджені, на кожній квитанції було розміщено роз’яснення щодо повернення до бюджету невикористаної суми субсидії.

З будь-яких питань в «Тепломережі» готові спілкуватися по кожному окремому випадку, нікому не відмовлять. На майбутнє ж рекомендують звертати увагу на суму обов’язкового платежу та вчасно його оплачувати. Тоді при проведенні перерахунків неприємностей гарантовано не буде.

 До речі, наявність даного боргу на призначення субсидії у подальшому не впливає, а виплату «надлишкової» суми готові реструктуризувати. Однак, особливо радіти не варто, адже заборгованість нікуди не дінеться і сплачувати хочеш-не хочеш доведеться. Якщо не цієї зими, то наступної весни, коли опалювальний сезон закінчиться.