Як повідомили у «Ощадбанку», зараз шахраї використовують простий спосіб дізнатися усі необхідні дані по карткам їхнього банку, щоб поцупити гроші. Жертви зазвичай самі розказують усю інформацію.
«Маємо інформацію про випадки надсилання SMS-повідомлень з різних невідомих номерів нібито від імені Ощадбанку про блокування картки та необхідність зателефонувати до Контакт-центру. Прийнявши Ваш дзвінок, зловмисники намагаються дізнатись персональні дані, зокрема номер картки», - пояснили у прес-службі банку.
Щоб не стати жертвою шахраїв, треба дотримуватися простих правил безпеки, які знову нагадали у банківській установі:
«Ще раз нагадуємо, співробітники банку ніколи не надсилають SMS-повідомлення і не телефонують клієнту з невідомого номера з метою отримання конфіденційної інформації по платіжній картці та не просять назвати ці дані по телефону. Користувачі карток мають пам'ятати, що не можна розголошувати конфіденційну інформацію - кодове слово, номер картки, термін її дії, PIN-код, CVC / CVV-код (3 цифри на зворотному боці картки) - ні знайомим, ні стороннім, ні тим більше тим особам, які представляються співробітниками банку.»
«Ощадбанк» може надіслати смс-повідомлення, але воно відправляється за стандартною формою. Номери телефонів, з яких дзвонять працівники банку, теж є незмінними.
«Всі SMS-повідомлення від Ощадбанку надходять за єдиним зразком: відправник повідомлення - Oschadbank, а в тексті - номер Контакт-центру 0800210800. Номери телефонів, з яких Ощадбанк телефонує клієнтам, такі: 38(044) 363-01-33, 38(044) 364-21-21.»
Між тим, шахраї використовують не тільки такий спосіб. Як повідомили у відділі комунікації поліції Київської області, телефонні шахраї можуть вигадати різні історії про рідних тих, кому телефонують, і вимагати гроші, щоб нібито допомогти їм позбавитися від халепи.
«Шахраї вигадують різні історії про те, як люди потрапляють у халепу. Телефонують сім`ям і пропонують відкупити своїх рідних від прикрощів. Використовуючи психологічний тиск на громадян, підприємливі злочинці непогано заробляють», - пояснюють у поліції.
Хоча профілактичні бесіди постійно проводяться з населенням, та громадяни все одно стають жертвами шахрайства. Зі слів виконуючого обов’язки начальника поліції Київщини Дмитра Ценова, інформація про телефонні злочини надходить в поліцію досить часто. У поліції рекомендують тверезо оцінювати ситуацію та ігнорувати вимоги шахраїв.
На жаль, притягти до відповідальності шахраїв майже неможливо, бо важко довести їхню провину, тому правоохоронці постійно застерігають громадян від нерозсудливих дій.